Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.
Virksomhedens udtryk udadtil er essentielt for, hvordan virksomheden bliver anset og forstået. Her kommer det ikke alene an på branding og online identitet, men lige så meget, hvordan din virksomhed tager sig ud i sin fysiske form.
Af natur er vi mennesker tiltrukket af ting, steder og mennesker, vi finder attraktive – og de virksomheder vi vælger som udbydere af produkter eller ydelser, er ingen undtagelse hertil.
Dette kan du gøre for at forbedre din virksomheds udtryk
Når du gør lidt ekstra ud af virksomhedens eksteriør, så skaber du kontrol over, hvordan dine kunder opfatter dig – det er i sig selv en god investering.
Pleje og vedligehold af udendørsareal
Din virksomheds udendørsareal er det første dine kunder ser, når de møder op på adressen – og hermed det første du bliver vurderet på.
En flot parkeringsplads, en skinnende facade, frisk ejendomsservice og en nyklippet hæk signalerer overskud og engagement, og giver en underbevidst overbevisning om, at virksomheden er succesfuld.
Du kan altid uddelegere dette praktiske vedligehold til fagfolk, der er kompetente indenfor ejendomsservice.
Indbydende indgang og reception
En flot reception er et godt sted at tilføre noget signalværdi. Denne bør være indbydende og rar at opholde sig i.
Her kan du med fordel installere nogle siddepladser og tilbyde drikkevarer. Det er desuden vigtigt, at der er klart for kunden, hvor vedkommende skal gå hen, eller om vedkommende skal afvente. Dine kunder skal føle sig velkomne, og de må ikke blive i tvivl om, hvad der skal ske.
Skab et kontor der signalerer dine værdier
Sidst men ikke mindst har du kontoret – virksomhedens hjerte. Her kan du lege og være kreativ alt det, du vil, når blot du har for øje, at indretningsstilen bør afspejle virksomhedens identitet og værdisæt.
Et åbent og inviterende rum giver det bedste udgangspunkt for en gunstig samtale.